Bize ile Bağlan

FİRMALARDAN

John Deere’nin Türkiye’deki Tek Temsilcisi “IPSO TARIM” ile Röportaj

Yayınlanan

üzerinde

1. IPSO Tarım herkes tarafından bilinen bir firma yine de kısaca bahseder misiniz?
IPSO Tarım, Türkiye’de John Deere markasının tek temsilcidir. Ulusal bayilik modeli ile çalışmaktadır. Ulusal bayilik modelinde aslında IPSO Tarım bir John Deere bayisidir. Ancak bunu ulusal çapta gerçekleştirmektedir. Bu modelde IPSO Tarım ülke genelinde büyük ölçekli bayilerle çalışırken aynı zamanda kendisine ait şubeler de açabilmektedir. Ulusal bayilik modelinin bir distribütörlükten farkı da burada ortaya çıkıyor. Bu modelde hem mevcut bayilerinin gelişimlerine ve onları desteklemeye odaklanırken, hem de Türkiye’de kapsama alanını genişletecek ve daha fazla kullanıcıya ulaşabilmek adına şubeleşmeye gidiyor.

İş modelinden bahsettikten sonra dilerseniz IPSO Tarım ‘dan da firma olarak bahsedelim. IPSO Tarım, Monnoyeur adında bir holding çatısı altında faaliyet gösteren bir firma. Monnoyeur, Dünya’da çeşitlik alanlarda faaliyet gösteriyor. İş Makineleri, Forklift ve Malzeme Taşıma, Enerji (Jeneratör), İnşaat Sektörü için Yazılım ve Tarım ana iş kollarını olarak listelenebilir. Tarım makineleri bölümü altında ise IPSO şirketleri bulunmaktadır. IPSO, bugün Avrupa’daki en büyük John Deere bayisi konumundadır. Romanya, Hırvatistan ve Türkiye’de faaliyetlerini sürdüren IPSO şirketleri Türkiye’deki faaliyetlerine 2020 yılında başlamış olarak IPSO Tarım A.Ş. adı altında devam ettirmektedir.

Türkiye’de 3. yılını doldurmuş olarak IPSO Tarım A.Ş. iki adet tam donanımlı (satış, servis, yedek parça, ikinci) şubesi ve 18 adet büyük ölçekli bayisi ile Türk müşterilerine hizmet vermektedir. Bir adet ülke çapında yedek parça dağıtım merkezi, eğitim merkezi, kendisine ait gümrüklü sahası ile Dünya markalarını Türk çiftçisinin hizmetine sunmayı hedefleyen bir şirket olarak faaliyetlerine devam etmektedir.

2. IPSO Tarım makineleri başarılarıyla ön planda her zaman yerini koruyor. Peki bu başarının sırrı nedir? 

Öncelikle bu başarının ardında doğru iş birlikleri yatıyor. Temsilciliğini yaptığımız markalardan tutun, bu markaları müşteriler ile buluşturan bayiliklere kadar en doğru iş birliklileri ile ilerlemek birinci önceliğimiz. John Deere markası dünya çapında bir marka ve kalitesi, sağlamlığı ve elbette teknolojisi biliniyor. McCormick markası keza aynı şekilde tek işi traktör üretmek olan ve kendisini buna adamış bir marka. Bunun ispatı olarak da iki yıl üst üste Yılın Traktörü ödüllerini almasını gösterebiliriz.

Bayilerimize baktığımızda ise 18 bayimiz de ölçek olarak, öz sermaye olarak, çalışma kültürü ve iş yapış şekli olarak aynı şekilde kaliteli bir dağıtım ağı oluşturuyor.

IPSO Tarım A.Ş.’nin hizmet anlayışının merkezinde satış sonrası mükemmeliyetçilik geliyor. Bu anlayışı yine paylaşan markalarımız ve dağıtım ağımız mevcut. Kendi şubelerimiz kadar bayilerimiz de yine aynı şekilde satış sonrasına büyük önem veriyor.
Bundan sonraki yatırımlarımız ve gelişim eylem planlarımız da hep bu yönde olacak. Müşterilere sunduğumuz markalar değerli markalar. Bunu hepimiz biliyoruz. Bu değerli markaların bir bedeli var. Müşteriler aradaki bu farkı öderken karşılığını alması bizim en öncelikli vazifemiz. Üç farklı kategoride bunu açıklayabiliriz. Sağlamlık, Teknoloji ve Hizmet. Müşterilerimize sunduğumuz bu ürünler sağlam ve dayanıklı olmalı ki işletim maliyetleri düşük olsun. Uzun ömürlü olsun. Sezonda kullanıcılarımızı yarı yolda bırakmasınlar. Aynı zamanda teknolojik farklarının olması gerekir. Bu sayede kullanımları kolaylaştırılmalı, iş gücü tasarrufu yapabilmeli ve girdi maliyetlerini azaltarak karlılıklarını artırabilmeliler. Son olarak da hizmetin kalitesi. İşte tam da burada IPSO Tarım ve bayilerinin farkı devreye giriyor. Herhangi bir arıza durumunda hızlı müdahale, zamanında teşhis çok önem arz ediyor. Burada yetkin ve yetenekli teknisyen kadrolarımız devreye giriyor. Kullandığımız aletler, kullandığımız arıza teşhis cihazları bizleri rakiplerimizden ayırt ediyor.

3. Türkiye ve Dünyadaki genel pazar durumunuzdan bahsedebilir misiniz?

Biliyorsunuz geçtiğimiz 2-3 yılda olağan dışı bir talep, tedarikte sıkıntılar mevcuttu. Öncelikle pandemi ile tedarik sıkıntıları yaşanmaya başlandı. Daha sonrasında dünya genelinde yaşanan enflasyonist ortam ve emtia fiyatlarındaki artık, tarım makinelerine olan ilgiliyi normalin çok üzerinde artırdı. Türkiye’de benzer bir süreç yaşandı. 80 binleri bulan rekor traktör satışlarını hep birlikte gördük. Ancak bu sürdürülebilir değil. Nitekim, hükümetlerin aldıkları önleyici eylemler ve faiz artışları bir miktar bu talep yavaşlatmış görünüyor. Bu yavaşlamanın devam edeceğini ön görmek çok da anormal olmaz. Bu beklenen ve olması gereken bir durum.

Burada asıl önemli olan, çiftçilerimizin sürdürebilir olmaları ve işlerini devam ettirmeleri için para kazanmaya devam etmeleri. Bunun için de mahsul fiyatları ve desteklemelerin önemi bu dönemde çok kritik. Türkiye’de ve Dünya’da çiftçiler satın alma kararlarında iki şeyi önemli tutarlar, zamanında gelen yağışlar ve mahsulleri için beklenen fiyatlar. Zamanında gelen yağışlar verimlerini, açıklanan fiyatlar da kârlılıklarını doğrudan etkiler. Umarım 2024 sezonu her iki açıdan pozitif bir yıl olarak yaşanır.

4. 2023 yılı sizin için nasıl geçti? Fuarlara ilgi nasıldı bu süreçte özellikle sergilediğiniz ürününüz oldu mu?

Başarılı bir 2023 yılı geçirdik. Hedeflerimiz doğrultusunda iş sonuçları elde ettik. Hedeflediğimiz segmentlerde ve alanlarda pazar paylarımızı artırdık. Bu vesile ile bizlere teveccüh gösteren Türk çiftçilerine de ayrı bir teşekkürü IPSO Tarım olarak etmek isteriz. Traktörde yakaladığımız bu ivmeyi devam ettirme gayesindeyiz. Ancak bildiğiniz üzere sadece traktör işinde faaliyet göstermiyoruz. Aynı başarıyı hasat makineleri grubunda da göstermek ve John Deere’in kaliteli, teknolojik hasat makinelerini, IPSO hizmet kalitesi ile müşterilerimizle buluşturmak istiyoruz. Bunun için bu yıl fuarda hasat makineleri ağırlıklı bir gösterim gerçekleştirdik. 408R Kendi Yürür İlaçlama Makinesi, T550 Biçerdöver, 8600 Silaj Makinesi modelleri ile fuar ziyaretçilerini ağırladık ve bu alanda da kendilerinin çözüm ortağı olabileceğimiz anlatmaya çalıştık. Genel olarak gördüğümüz ilgiden memnunuz.

5. IPSO Tarım ile John Deere bayileşme sürecinde iyi başarı elde etmişti. Yeni bir yapılanma sürecine girmiştiniz. Bu süreç ve gelecek süreç hakkında bilgi verebilir misiniz?

Süreci başından almak gerekirse, John Deere global çapta bir strateji değişikliğine gitmişti. Kendisi sadece bir makine üretimi yapan bir şirket olarak değil, aynı zamanda faaliyet gösterdiği iş makineleri ve tarım makineleri alanında teknoloji üreten çevik bir firma olarak yenilemek istedi. Bu kapsamda da en iyi yaptığı iş olan üretim ve geliştirmeye odaklanmak için bazı ülkelerdeki satış ve pazarlama faaliyetlerini işin uzmanlarına devretmeye karar verdi. Bunlardan bir tanesi de Türkiye. Bu süreçte John Deere üretim, geliştirmeye odaklanırken, Türkiye’deki faaliyetlerini de yıllardır birlikte çalıştığı IPSO’ya emanet etme kararı aldı. Bugün görüyoruz ki bu süreç işliyor ve müşteriler de bundan fayda elde ediyorlar. Öyle ki geçiş sürecinde bile hiçbir hizmeti ve ürün sevkiyatını kesintiye uğratmamaya büyük çaba gösterdik.

Gelecekte de benzer şekilde Türk tarımına ve çiftçilere yüksek teknolojili ürünler sunarak onlara kaliteli hizmetler sağlamak istiyoruz. Gelecekte şirket bünyemize katacağımız yeni markalarımız olacak. Bu markalar da aynı şekilde sağlam ve teknolojik markalar olacak bu sağlık ve teknolojik ürünleri yine aynı şekilde IPSO hizmet kalitesi ile birleştirmeye devam edeceğiz.

Bunun yanında mevcut bayilerimizle hizmet kalitemizi artırmaya yönelik çalışmalara hız vereceğiz. Aynı zamanda şubeleşmeye devam etmeyi planlamaktayız. Ürün gamımızın hitap ettiği daha çok alanda kapsamayı nitelikli bir şekilde artırmayı hedeflemekteyiz.

Okumaya Devam
Yorum İçin Tıklayın

Bir Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

GIDA 2 gün önce

Demirci kirazı coğrafi işaret olarak tescillendi

DESTEKLER 3 gün önce

Türk Gıda Kodeksi’nde arı ürünlerine ilişkin önemli düzenleme

GIDA 4 gün önce

Sütün maliyeti ve fiyatında kararsızlık

HABER 5 gün önce

TZOB Genel Başkanı Bayraktar: Ayçiçeğine yönelik destekler yükseltilmeli

HABER 6 gün önce

Kurbanlık fiyatları geçtiğimiz yıla göre yüzde 100 arttı

GIDA 7 gün önce

Sezonun ilk taze soğanının kilosu 14 liradan satılıyor

GIDA 1 hafta önce

Yüksek sıcaklar ekinlerde rekolte kaybı riskini getirdi

GIDA 1 hafta önce

CHP Bursa Milletvekili Sarıbal: Et ürünlerinde KDV kaldırılsın

GIDA 1 hafta önce

Et ve Süt Kurumu’ndan et fiyatlarına yüzde 25 zam

DÜNYA 1 hafta önce

USK, çiğ süt referans fiyatını yüzde 8,5 artırdı

HABER 2 hafta önce

TMO’dan fındık açıklaması

HABER 2 hafta önce

Tarımda üretici enflasyonu Mart’ta yükselmeye devam etti

FİRMALARDAN 2 hafta önce

Yediyol Holding’in dev projesi Agro Termal’de ilk hasat toplandı

HABER 3 hafta önce

Narenciye sektöründen yeşillenme hastalığı için topyekûn ‘mücadele’ çağrısı

DÜNYA 3 hafta önce

Türkiye’de gıda enflasyonu, Dünya’ya ters işliyor

DESTEKLER 3 hafta önce

66 MİLYON AVRO HİBEYE PROJE BAŞVURULARI BAŞLADI

DESTEKLER 3 hafta önce

TKDK MART’TA 170,3 MİLYON TL HİBE ÖDEDİ

FİRMALARDAN 3 hafta önce

DEPART, DOLZAN PACKAGING TEMSİLCİLİĞİNİ ALDIĞINI DUYURDU!

FİRMALARDAN 4 hafta önce

KONYA ŞEKER YEM’DEN BİR İLK: ENERJİM +

DESTEKLER 4 hafta önce

45 PROJE BAŞVURUSU 210,6 MİLYON TL HİBEYE HAK KAZANDI

GIDA 2 gün önce

Demirci kirazı coğrafi işaret olarak tescillendi

DESTEKLER 3 gün önce

Türk Gıda Kodeksi’nde arı ürünlerine ilişkin önemli düzenleme

GIDA 4 gün önce

Sütün maliyeti ve fiyatında kararsızlık

HABER 5 gün önce

TZOB Genel Başkanı Bayraktar: Ayçiçeğine yönelik destekler yükseltilmeli

HABER 6 gün önce

Kurbanlık fiyatları geçtiğimiz yıla göre yüzde 100 arttı

GIDA 7 gün önce

Sezonun ilk taze soğanının kilosu 14 liradan satılıyor

GIDA 1 hafta önce

Yüksek sıcaklar ekinlerde rekolte kaybı riskini getirdi

GIDA 1 hafta önce

CHP Bursa Milletvekili Sarıbal: Et ürünlerinde KDV kaldırılsın

GIDA 1 hafta önce

Et ve Süt Kurumu’ndan et fiyatlarına yüzde 25 zam

DÜNYA 1 hafta önce

USK, çiğ süt referans fiyatını yüzde 8,5 artırdı

HABER 2 hafta önce

TMO’dan fındık açıklaması

HABER 2 hafta önce

Tarımda üretici enflasyonu Mart’ta yükselmeye devam etti

FİRMALARDAN 2 hafta önce

Yediyol Holding’in dev projesi Agro Termal’de ilk hasat toplandı

HABER 3 hafta önce

Narenciye sektöründen yeşillenme hastalığı için topyekûn ‘mücadele’ çağrısı

DÜNYA 3 hafta önce

Türkiye’de gıda enflasyonu, Dünya’ya ters işliyor

DESTEKLER 3 hafta önce

66 MİLYON AVRO HİBEYE PROJE BAŞVURULARI BAŞLADI

DESTEKLER 3 hafta önce

TKDK MART’TA 170,3 MİLYON TL HİBE ÖDEDİ

FİRMALARDAN 3 hafta önce

DEPART, DOLZAN PACKAGING TEMSİLCİLİĞİNİ ALDIĞINI DUYURDU!

FİRMALARDAN 4 hafta önce

KONYA ŞEKER YEM’DEN BİR İLK: ENERJİM +

DESTEKLER 4 hafta önce

45 PROJE BAŞVURUSU 210,6 MİLYON TL HİBEYE HAK KAZANDI